„Ar trebui să am un site web cu fundal deschis sau întunecat?”
Aceasta este o întrebare pe care ni-o pun adesea clienții noștri de la KIKLAB.
Lizibilitate
Unul dintre cei mai importanți factori atunci când decideți asupra unui fundal deschis sau întunecat pentru site-ul dvs. este lizibilitatea. Un studiu fundamental realizat de Richard H. Hall de la Universitatea din Missouri a constatat că citirea textului negru pe fundal alb este semnificativ mai ușoară decât citirea textului alb pe fundal negru. Acest lucru se datorează faptului că literele albe au tendința de a sângera în fundalul negru, provocând un efect de estompare și făcând ca ochii să lucreze mai mult. Aruncă o privire la cele două exemple de mai jos pentru a vedea singur.
Textul negru pe fundal alb este mai ușor de citit, deoarece lumina este absorbită de fiecare literă mai degrabă decât reflectată.
Textul alb pe fundal negru este mai greu de citit, deoarece lumina este reflectată, iar literele par a fi neclare.
În plus, ființele umane au citit text negru pe pagini albe de secole, așa că este ceva cu care oamenii sunt obișnuiți și cu care sunt familiarizați.
Optimizare pentru motoarele de căutare
Lizibilitatea este importantă pentru ca vizitatorii tăi să poată absorbi conținutul site-ului tău rapid și ușor. Și dacă este ușor să citiți conținutul site-ului dvs., este probabil ca acesta să rămână mai mult timp și să exploreze mai multe pagini. Dar știați că Google folosește de fapt lizibilitatea și timpul vizitatorilor ca parte a algoritmului său pentru optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)? Deci, făcând site-ul dvs. mai prietenos pentru cititori (cu un fundal alb), vă puteți îmbunătăți efectiv performanța SEO.
Un studiu realizat de Universitatea din Winnipeg din Canada a arătat că oamenii se hotărăsc în 90 de secunde de la vizitarea unui site web și aproximativ 62-90% din evaluare se bazează numai pe culori. Deci da, este clar că designul site-ului tău web este foarte important și aceasta include culoarea fundalului tău.
Mărcile Mari
Luați câteva minute acum și vizitați unele dintre site-urile web ale celor mai mari mărci din lume. De exemplu, Adidas , Microsoft și Toyota . Au fundaluri de culoare deschisă sau fundal de culoare închisă? Probabil veți descoperi că majoritatea celor mai mari și mai populare site-uri web au un fundal de culoare deschisă, deoarece la asta se așteaptă clienții și le este mai ușor să citească conținutul. Uneori este bine să te desprinzi de status quo-ul, dar când vine vorba de design web, există anumite convenții în vigoare pentru un motiv.
Site-uri web întunecate
Există, totuși, întotdeauna câteva excepții de la regulă și iată câteva exemple de site-uri web foarte bine executate, cu fundal întunecat:
Deci, de ce este ok pentru unele site-uri web, dar nu pentru altele?
Dacă aruncați o privire la Lamborghini și Jack Daniels, veți vedea că conținutul este foarte concentrat spre fotografii și imagini, mai degrabă decât text. Ei pot face acest lucru pentru că mărcile lor sunt extrem de bine stabilite, iar produsul pe care îl vând este foarte vizual. De asemenea, au comandat fotografii de calitate superioară, care se integrează perfect cu un fundal întunecat.
Netflix este un serviciu de streaming video, așa că folosirea unui fundal negru are sens total, deoarece le permite spectatorilor să se concentreze asupra videoclipului pe care îl vizionează. A avea un fundal alb ar fi ca și cum ai merge la cinema cu luminile aprinse. Acest lucru se aplică altor servicii de streaming precum BBC iPlayer și Amazon Prime Video, care au și fundal negru pe site-urile lor web.
Ce este mai bine pentru tine?
Pentru marea majoritate a clienților noștri recomandăm cu siguranță utilizarea unui fundal de culoare deschisă și text închis/negru. Motivele principale pentru acest lucru sunt îmbunătățirea lizibilității conținutului dvs., facerea acestuia o experiență mai ușoară pentru clienții dvs. și creșterea performanței SEO. Acest lucru este susținut de dovezi științifice și de ce cele mai mari mărci din lume fac același lucru, în afară de câteva excepții.
Dacă doriți să vă ajutăm la crearea sau reproiectarea site-ului web pentru afacerea dvs., vă rugăm să ne contactați și ne-ar plăcea să lucrăm cu dvs.