Care este cea mai bună poziție pentru logo pe site-ul dvs.?

Rezumat

Introducere

Atunci când vă proiectați site-ul web, trebuie să luați în considerare o mulțime de factori, cum ar fi culorile, imaginile, textul și meniurile. O altă decizie importantă este locul unde să vă plasați logo-ul.

Există trei opțiuni principale de luat în considerare care sunt; sus-stânga, sus-centru și sus-dreapta. În acest articol, vom discuta pe rând pe fiecare dintre acestea și apoi vom oferi o recomandare pentru site-ul dvs.

Înainte de a explora aceste opțiuni, aș dori să clarific ce scop oferă sigla pe site-ul dvs.:

  • Logo-ul dvs. arată clienților dvs. unde se află, astfel încât aceștia să știe imediat al cui site îl vizitează.
  • Sigla oferă o funcție utilă ca buton pentru a naviga rapid înapoi la pagina de pornire.
  • Ajută la îmbunătățirea recunoașterii mărcii în rândul clienților tăi.

Având în vedere acest lucru, să ne uităm la cele trei opțiuni pentru poziționarea logo-ului care sunt disponibile.

Logo-ul din stânga sus

Plasarea siglei în colțul din stânga sus al ecranului este cu siguranță cea mai populară opțiune. Amazon , YouTube , Facebook și Toyota sunt doar câteva exemple ale celor mai mari mărci din lume care urmează această convenție.

Motivul principal pentru aceasta este că în lumea occidentală citim de la stânga la dreapta și de sus în jos. Deci, ochii noștri sunt atrași în mod natural de colțul din stânga sus al unei pagini sau al ecranului. Și, ca rezultat, companiile și-au pus siglele în colțul din stânga sus de zeci de ani. Prin urmare, este ceea ce oamenii sunt familiarizați.

În două studii efectuate de Nielson Norman Group, au găsit câteva beneficii foarte semnificative pentru poziționarea logo-ului în stânga sus pe site-uri web:

  1. O mai bună recunoaștere a mărcii

Când logo-ul este plasat în colțul din stânga sus, participanții la sondaj au arătat o îmbunătățire cu 89% a recunoașterii mărcii.

Sursa: Nielsen Norman Group

  1. Navigare mai ușoară pe site

Utilizatorii au avut de 6 ori mai multe șanse să nu reușească să navigheze la pagina de pornire cu un singur clic atunci când sigla site-ului era centrată față de aliniată la stânga.

Sursa: Nielsen Norman Group

Logo-ul din centrul de sus

Deși o siglă aliniată la stânga este cea mai populară alegere, există încă site-uri web care aleg să-și pună siglele în centru. Cu toate acestea, acestea sunt puține și departe. De fapt, când am căutat site-uri web, am putut găsi doar exemple de la mărci mari, care sunt site-uri de ziare precum The New York Times , Financial Times și The Wall Street Journal . Motivul pentru care ziarele aleg să se îndepărteze de această convenție este că având logo-ul în centru este așa cum apare pe copiile tipărite, ceea ce au făcut cu mult timp înainte de a exista internetul. Există și alte exemple de mărci mai mici care fac acest lucru, dar tind să fie doar site-uri web artistice sau minimaliste.

Logo-ul din dreapta sus

Se consideră pe scară largă că plasarea unui logo în colțul din dreapta sus al site-ului dvs. este o mare greșeală. Singurul site pe care l-am putut găsi cu logo-ul lor în această poziție este pentru The Guardian și acesta este din același motiv menționat mai sus; acolo se găsește logo-ul lor pe versiunile tipărite ale ziarului lor.

Concluzie

Când proiectați un site web pentru afacerea dvs., este important să vă puneți în pielea clienților dvs. Cum puteți face din aceasta o experiență fără efort și plăcută, astfel încât aceștia să petreacă mai mult timp vizualizând paginile dvs. și mai probabil să revină în viitor?

Poziția logo-ului tău face o mare diferență prin recunoașterea mărcii și ușurința în navigare. Plasarea logo-ului în colțul din stânga sus este o convenție care a fost foarte bine stabilită în designul site-urilor web și este acum ceva la care utilizatorii ajung să se aștepte. Acesta este motivul pentru care aproape toate cele mai mari mărci fac același lucru, cu excepția câtorva organizații de ziare.

Așadar, dacă doriți să faceți site-ul dvs. ușor de utilizat și marca dvs. mai recunoscută, vă recomandăm să vă plasați sigla în colțul din stânga sus al site-ului.

Dacă doriți să vă ajutăm la crearea sau reproiectarea site-ului web pentru afacerea dvs., vă rugăm să ne contactați și ne-ar plăcea să lucrăm cu dvs.

Facebook
Email
WhatsApp
LinkedIn
Picture of KIKLAB
KIKLAB

Echipa noastră de designeri, dezvoltatori și specialiști în marketing este aici pentru a te ajuta să îți stabilești identitatea de brand, să îți crești prezența online și să îți maximizezi vânzările.

Descoperă servciiile noastre

Oferim o gamă completă de soluții digitale concepute pentru a-ți ridica afacerea. Explorează serviciile noastre și descoperă cum te putem ajuta să atingi un succes extraordinar în lumea digitală. Contactează-ne astăzi pentru a afla mai multe!

Ai nevoie de ajutor?

+(40) 773 324 089