Marketing organic vs marketing plătit: care este cel mai bun?

Cuprins

De multe ori suntem întrebați de clienții noștri dacă ar trebui să se concentreze pe marketing organic sau plătit, așa că în acest articol voi explica care este diferența dintre ei și ce beneficii oferă fiecare.

Ce este marketingul organic?

Marketingul organic include orice activitate pentru a genera trafic către site-ul dvs. web care nu necesită nicio plată directă către platforme de publicitate precum Google sau Facebook. Exemple de metode de marketing organic includ:

  • Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
  • Articole de blog
  • Postări pe rețelele sociale
  • buletine informative prin e-mail
  • Studii de caz
  • Infografice
  • Lucrări de cercetare

Care sunt beneficiile marketingului organic?

Principalul avantaj al utilizării tacticilor de marketing organic este că toate sunt gratuite, așa că dacă aveți doar un buget mic de marketing, aceasta poate fi o modalitate bună de a genera clicuri pentru site-ul dvs. Producerea acestui tip de conținut ajută, de asemenea, să confere credibilitate și autenticitate mărcii dvs., deoarece tinde să fie educațional și util pentru publicul dvs. În esență, oferiți valoare potențialilor dvs. clienți gratuit, ceea ce înseamnă că aceștia ar trebui să se simtă mai înclinați să vă achiziționeze produsele și serviciile.

Care sunt dezavantajele marketingului organic?

Deși marketingul organic este gratuit din punct de vedere financiar, poate exista un cost semnificativ în ceea ce privește timpul și efortul dvs. Cât timp durează să scrii un articol de blog, de exemplu, și cât de mult prețuiești timpul tău? Este important să luați în considerare acest lucru atunci când planificați ce tactici de marketing organic să utilizați și cât de des le produceți.

De asemenea, dacă abia sunteți la început și aveți doar o mică urmărire pe rețelele de socializare, atunci numărul de oameni care vor putea vedea conținutul dvs. organic ar putea fi mic.

Ce este marketingul plătit?

După cum sugerează și numele, marketingul plătit este orice tip de activitate de promovare a mărcii, produselor și/sau serviciilor pentru care plătiți direct. Iată câteva exemple de tactici de marketing plătite:

  • Campanii Google Pay Per Click (PPC).
  • Campanii de remarketing Google.
  • Reclame pe rețelele sociale cu platforme precum Facebook, Instagram și Twitter.
  • Postări sponsorizate pe rețelele sociale.

Care sunt beneficiile marketingului plătit?

Pentru o sumă mică de bani, vă puteți difuza conținutul unui public foarte larg și puteți fi foarte precis cu privire la tipul de oameni cărora li se afișează, vizând anumite categorii demografice, cum ar fi vârsta, sexul, nivelul de venit și hobby-urile. Aceasta înseamnă că poți obține rezultate impresionante foarte repede, chiar dacă urmărirea ta organică este mică.

De asemenea, este foarte rapid și ușor să rulați campanii publicitare, astfel încât să nu vă ocupe mult timp prețios.

Care sunt dezavantajele marketingului plătit?

Cel mai evident dezavantaj al acestui tip de marketing este că trebuie să plătiți pentru el, dar poate fi, de asemenea, considerat necinstit sau „salesy” și, ca rezultat, potențialii dvs. clienți ar putea să treacă peste el.

Ce tip de marketing este cel mai bun pentru tine?

Este imposibil de spus că un tip de marketing este mai bun decât celălalt pentru că, după cum ați văzut mai sus, ambele au avantaje și dezavantaje. Crearea unei strategii care implică un amestec de marketing organic și plătit va fi probabil cea mai bună abordare pentru majoritatea organizațiilor și va trebui să decideți cum să împărțiți acest lucru în funcție de propriile circumstanțe.

De exemplu, dacă sunteți bogat în timp, dar aveți un buget restrâns, atunci probabil că veți favoriza mai mult o strategie organică. Dar nu exclude complet reclamele plătite, deoarece chiar și cheltuirea cât mai puțin la 20 GBP poate oferi un profit bun. Alternativ, dacă nu aveți nevoie de timp, cu buzunare adânci, atunci vă puteți concentra mai mult pe reclamele plătite, dar nu respingeți conținutul organic, deoarece este foarte puternic să interacționați autentic cu publicul dvs.

Nu există o abordare universală atunci când vine vorba de marketing și va depinde de mulți factori despre afacerea dvs., bugetul dvs. și piața în care vă desfășurați activitatea.

Rezumat

Există două tipuri principale de activități de marketing care sunt utilizate de organizații. Tacticile organice sunt de obicei gratuite, dar pot dura mult timp pentru a se produce și aceasta include SEO, articole de blog și postări pe rețelele sociale. Marketingul plătit include publicitate pe Google și pe platformele de social media care vă pot obține rezultate foarte rapide și vă permit să vizați anumite categorii demografice, dar aceste reclame pot părea lipsite de autenticitate.

Vă recomandăm să utilizați o combinație de metode organice și plătite, dar raportul exact pe care îl alegeți va depinde de o serie de variabile diferite despre afacerea dvs. Dacă doriți ajutor în elaborarea unei strategii de marketing pentru afacerea dvs., vă rugăm să luați legătura. Oferim o gamă largă de servicii de marketing, inclusiv activități organice și plătite și susținem afaceri din toată Marea Britanie și Europa de peste 15 ani.

Online Marketing

Zilnic, clienții tăi sunt online și te caută. Fii pregătit să îi întâmpini!

Get started NOW!

Contact us today to find out how we can help you.

Serviciile noastre

Social Media

Fă-ți vocea auzită în mediul online!

Online Marketing

Zilnic, clienții tăi sunt online și te caută. Fii pregătit să îi întâmpini!

Branding & Design

Imaginea business-ului tău e importantă atât pentru clienții cât și pentru business-ul tău. Noi îi dăm viață!

Web Design & Software

Ultimele tehnologii, cele mai noi limbaje de programare, securitate maximă și o experiență unică pentru clienții tăi.