Proiect: Alimente

Cuprins

Prezentare generală

Un magazin online reprezintă un spațiu virtual destinat prezentării captivante a produselor,  atât pentru clienți, cât și pentru parteneri. Implementarea unui magazin online este o provocare, datorită unor numeroși factori. Accentul primordial se pune pe designul site-ului, care trebuie să faciliteze accesul clienților la informații. Simplu, curat și cu o structură organizată și armonioasă, designul strategic al site-ului atrage clienții și îi îndeamnă să caute și să cumpere eficient și rapid. Un rol important îl reprezintă funcționalitățile specifice magazinului online, care pot ajuta la eficientizarea și creșterea semnificativă a afacerii.

Toți acești factori decisivi pentru un magazin online, implică multă viziune și un plan bine stabilit. Iar pentru rezultate excelente, comunicarea și cooperarea din cadrul echipei este cheia spre succes. Site-ul Alimente.co.uk este un proiect important și ne-am propus să atingem nivelul de excelență dorit de clientul nostru.

Istoria site-ului

Viziunea site-ului alimente.co.uk a fost conturată încă de la bun început, pe ideea unui business dedicat gustului autentic românesc. Acest magazin online cu produse tradiționale, a pus accent pe alinarea dorului de “acasă” a multor români stabiliți în UK. Datorită acestui “supermarket virtual”, clienții pot găsi produse românești variate, proaspete și calitative. Gama de produse din magazinul online este preluată de la producători români, în proporție de peste 94%.

Provocarea echipei noastre a fost îmbunătățirea designului și în special a funcționalităților acestora, pentru o navigare mai rapidă și mai eficientă. Structura vechiului site a avut multe probleme de funcționalitate, care au provocat neplăceri clienților (erori pentru efectuarea plății online, erori în afișarea corectă a taxelor de livrare, etc).

Web Design & Software

Meniul de navigare și subsolul paginii

Meniul de navigare de pe vechiul design al site-ului a fost creat pe un stil simplist, iar bara de navigare a fost decorată cu nuanțele tricolorului. 

Pentru noul design al site-ului am ales să implementăm meniul de navigare pe 2 segmente. Primul segment l-am conturat pe un fundal alb ce include logo-ul, centrat am sintetizat bara de search, iar în dreaptă am optat pentru a așeza coșul de cumpărături și butoanele de Icons pentru “Favorite” și “Contul Clientului”, cu linkul de redirecționare aferent. 

Al doilea segment are drept background culoarea albastră din tricolor, fiind evidențiat pe 3 coloane: pe dreapta Icon “Facebook” cu link  de redirecționare spre această pagina. Centrat apare meniul de navigare, iar în dreapta 2 Icons cu posibilitate de alegere a limbii dorite (română, engleză). Deoarece alimente.co.uk se află în Regatul Unit, era o cerință logică și obligatorie ca și textul din site să apară în limba engleză. 

Designul produselor din coșul de cumpărături a fost conturat creativ, în așa fel încât odată cu trecerea mouse-ului peste acel Icon să apară un câmp cu produsele existente în coș. Pentru o experiență mai eficientă și plăcută pentru utilizator, câmpul de căutare are funcționalități multiple. 

Astfel există posibilitatea de a se afișa produsul căutat din variantele de produse, denumirea și descrierea acestuia, prețul, precum și un link spre ,,Vezi toate produsele” care corespund căutării.

Subsolul paginii a avut o structură lipsită de contur, fundalul nu se echilibra cu modul de afișare al site-ului, motiv pentru care l-am îmbunătățit. Pentru noul design al site-ului, conținutul s-a aranjat pe secțiuni, într-o manieră mai plăcută. Primul element afișat la subsol îndeamnă clienții să se înscrie la newsletter. 

Structura subsolului este împărțită în două secțiuni. În stânga am făcut o prezentare elegantă a identității companiei prin logo și descriere, iar în dreapta sunt trei coloane informative și ușor de accesat “Despre noi”, “Servicii clienți” și “Alte informații”

Pagina Home

Modul de afișare a paginii principale de pe site-ul inițial era lipsit de viziune și nu era inovativ.

Imaginea principală de sub bara de meniu reprezenta un preparat tradițional românesc care nu punea în valoare produsele de pe site. Designul nu era captivant și nu oferea nici un plus pentru business.

Pentru noul design al site-ului am pus accent pe aspectul estetic și conturarea eficientă a produselor de pe site. Nu am mizat pe clasicul slide cu o imagine reprezentativă a magazinului, ci am ales să dăm o notă modernistă noului design.

Am optat pentru o aranjare unică a cinci imagini cu diferite categorii de produse, ce au link către acele categorii, cu intenția de a atinge dorința și pofta clientului pentru produsele românești. Am ales să stimulăm impulsul clientului de a căuta în categoriile de produse și să înțeleagă diversitatea vastă a produselor ce există pe site.

Totodată, am ales afișarea produselor pe 4 slide-uri, pe diferite categorii cu borduri de umbră care dau un aspect plăcut prezentării produselor. Fundalul butonului de adăugare în coș a fost pus în concordanță, pe nuanța galbenă a tricolorului.

În finalul acestei pagini am adăugat alte informații suplimentare, cu privire la garanția serviciilor oferite și calitatea produselor care există pe site.

Prezentarea produselor

Magazinul online Alimente.co.uk oferă produse axate pe 2 categorii principale: “Grocery” și “Fridge & Freezer”. Categoriile principale oferă opțiunea de a alege alte subcategorii aferente acestora. 

Am ales în noul design al site-ului să existe o afișare atractivă, integrând modul de afișare a secțiunii de produse vizualizate recent, cu rolul de a ajuta cumpărătorul să își reamintească produsele deja vizualizate. 

Pe versiunea desktop a site-ului inițial, se afișau 4 produse pe un rând, dar pentru noul design am ales să încadrăm pagina de categorii în așa fel încât se pot vizualiza 5 produse pe un rând. Acest aspect îmbunătățește ideea de varietate a produselor pe o pagină, ajutând clientul să vizualizeze o varietate mai mare de produse.

S-a introdus câmpul specific alocat cantității, chiar lângă butonul de adăugare în coș. În special pentru clienții fideli ai site-ului, avantajul major e dat de posibilitatea de a selecta cantitatea dorită de produse direct din coș.

Designul paginii produsului a fost îmbunătățită și prin adăugare de conținut și funcționalități noi. Printre ele se numără și un modul de estimare a livrării, o secțiune ,,Alege produsele noastre și beneficiezi de” și un link ,,Vezi modul de împachetare”, care te redirecționează spre o secțiune informativă privind modul de împachetare calitativ.

S-a pus accent și pe afișarea de produse similare (în cadrul căreia apar 14 produse similare produsului vizualizat) și pe secțiunea ,,Vezi mai multe categorii” cu expunerea unor categorii de produse, pe care clientul le poate accesa pe lângă produsul vizualizat. Totodată, un alt aspect de punctat este secțiunea de recenzii. În acest caz nu am implementat un câmp care oferă clientului posibilitatea de a oferi o recenzie la produs, ci am ales afișarea unei secțiuni care preia automat recenziile despre alimente.co.uk afișate pe Google Reviews. Recenziile reale ale consumatorilor oferă viitorului client încrederea să comande produse de pe acest site.

Alte funcționalități

O prioritate pentru noi a fost dorința clientului de a implementa unele funcționalități, ce pot să îl ajute în organizarea comenzilor. 

Cele mai importante funcționalități introduse pe site au fost pentru: 

  • afișarea categoriei produsului și a codului acestuia sub produs, în secțiunea de comandă a clientului;
  • afișarea tipurilor de livrare bazate pe categoria de produse (cu taxe diferite în funcție de produsele existente în coșul de cumpărături);
  • afișarea unui mesaj de informare cu privire la folosirea unui ambalaj termic, special pentru justificarea unui cost de livrare mai mare, atunci când clientul pune în coș produse de frigider și congelator; 
  • implementarea unei funcții care obligă clientul să comande de o anumită valoare minimă, în cazul produselor de frigider și congelator, cât și adăugarea unui status nou (Shipped), care să notifice clientul cu privire la livrarea comenzii.

 

Marketing și promovare

Pentru o performanță excelentă în orice business, marketingul este cel care transmite mesajul clienților finali și duce la creșterea fiecărei afaceri. Clientul a apelat la serviciile noastre de marketing pentru a ne adresa publicului țintă din UK, a românilor dornici să guste din nou produse tradiționale românești.

Astfel prezența pe Social Media prin texte și imagini creative inspiră și atrag românii ce au poftă și drag de autenticitatea românească. Promovarea pe Facebook se face constant de către echipa noastră din departamentul de marketing. Totodată noi trimitem și newsletters către toți abonații de pe site, pentru a-i informa eficient și productiv de fiecare dată. Astfel clienții știu mereu noutățile de pe site și sunt primii care află perioada reducerilor existente. Mereu aproape de clienții companiei, prin servicii de marketing și promovare. 

Concluzie

Mediul online este într-o continuă dezvoltare dinamică, iar echipa KIKLAB a ajutat la îmbunătățirea site-ului, pentru a eficientiza legătura dintre client și companie. Păstrarea legăturii cu clientul nostru este esențială, în vederea îmbunătățirilor și modificărilor necesare a site-ului web.

Provocările întâmpinate pentru a dezvolta o platforma atât prin design, cât și prin complexitatea funcționalităților instalate, ne fac să fim mereu dornici de evoluție și să ținem pasul cu noile trenduri și beneficii pentru dezvoltarea fiecărui business. Astfel putem spune că ajutăm la o afacere de succes, acest lucru fiind confirmat de numărul de clienți mulțumiți, care comandă zilnic produse de pe acest site.

ÎNCEPE CU KIKLAB!

Contactează-ne acum pentru a afla cum te putem ajuta.

Serviciile noastre

Social Media
Fă-ți vocea auzită în mediul online!
Online Marketing
Zilnic, clienții tăi sunt online și te caută. Fii pregătit să îi întâmpini!
Branding & Design
Imaginea business-ului tău e importantă atât pentru clienții cât și pentru business-ul tău. Noi îi dăm viață!
Web Design & Software
Ultimele tehnologii, cele mai noi limbaje de programare, securitate maximă și o experiență unică pentru clienții tăi.