Prezentare generală
Signum este o companie de construcții cu sediul în West Midlands, specializată în lucrări de construcții casnice, comerciale și industriale. Ne-au cerut să le proiectăm întregul brand, inclusiv numele, logo-ul, paleta de culori și tipografia.
Abordare
Crearea unei identități de marcă de la zero este un proces cu adevărat interesant și ceva în care ne place să ne implicăm. Primul pas important este să aflăm mai multe despre afacere și despre ce reprezintă aceasta, ceea ce am făcut în timpul consultării noastre inițiale cu clientul și am stabilit că caracteristicile cheie ale afacerii sunt:
- Design la comandă
- Fiind experți în industrie
- Amabilitatea personalului
- Serviciu excelent pentru clienți
- Calitatea manoperei
Acest lucru ne-a ajutat să generăm o serie de idei de nume, iar cea asupra căreia am convenit a fost „Signum” din cauza semnificației sale latine, care este legată de designul semnăturii.
Crearea unui logo este ceva care necesită timp și trece prin diferite etape de proiectare. Logo-urile bune tind să fie foarte simple în felul în care apar, dar au semnificații simbolice care reprezintă valorile de bază ale afacerii.
Mai jos sunt câteva dintre conceptele de logo pe care le-am propus pentru Signum. Am vrut să încorporăm elemente de construcție în design pentru a face logo-ul să fie recunoscut instantaneu ca companie de construcții și, după cum puteți vedea, primul prototip a încorporat un model de cărămidă pentru a semnifica acest lucru.
Designul ales de client folosește forme în V inversate pentru a reprezenta acoperișurile caselor și altor clădiri și este o formă care este foarte sinonimă cu industria construcțiilor. În versiunea finală a logo-ului, trei acoperișuri au fost stivuite unul peste altul pentru a reprezenta cele trei tipuri principale de lucrări de construcție efectuate de Signum (casnice, comerciale și industriale). De asemenea, am adăugat diferite nuanțe pe logo, ceea ce îl face să arate ca un colț interior al unui perete de cărămidă și, prin urmare, îi conferă și mai multă profunzime și substanță.
Alegerea schemei de culori potrivite pentru un brand este o altă decizie importantă și nu una de luat cu ușurință. Este larg acceptat în industria de marketing că diferitele culori au o semnificație psihologică și pot invoca diferite reacții emoționale din partea oamenilor. De exemplu:
- Movul este legat de înțelepciune, spiritualitate și lux.
- Albastrul evocă încredere, calm și integritate.
- Roșul arată entuziasm, tinerețe și energie.
Aici puteți vedea câteva dintre diferitele combinații de culori pe care le-am batjocorit pentru Signum, iar tema portocalie a fost aleasă din două motive principale. În primul rând, este similară cu culoarea cărămizilor care sunt utilizate în mod obișnuit în Marea Britanie și, prin urmare, subliniază și mai mult asocierea cu industria construcțiilor. Și în al doilea rând, portocala este cunoscută pentru că provoacă sentimente de prietenie, încredere și succes, toate atributele cheie pe care Signum dorește să le înfățișeze clienților săi.
Ultimul element de completare a logo-ului și a mărcii este tipografia. Așa cum am discutat mai devreme cu culorile, tipul de font folosit are și consecințe fiziologice, după cum urmează:
- Serif: tradițional și formal
- Sans-serif: curat și modern
- Slab-serif: la modă și îndrăzneț
- Scenariul: Creativ și elegant
Fontul pe care l-am ales pentru Signum este un font sans-serif, ceea ce înseamnă că nu conține caracteristicile extinse numite „serif” la sfârșitul liniilor. Fontul specific sans-serif folosit în acest logo este îndrăzneț și geometric, astfel încât să iasă în evidență clar, să fie ușor de citit și, poate mai important, semnifică puterea și calitatea manoperei.
Concluzie
Acest proiect este un exemplu excelent al modului în care creăm un întreg brand pentru clienții noștri, inclusiv numele, logo-ul, tipografia și paleta de culori.
Numele a fost ales datorită asocierii sale cu designul personalizat, iar logo-ul a fost dezvoltat pentru a fi simplu, izbitor și cu multă simbolism, care este legat de tipul de lucru pe care Signum o face în industria construcțiilor. Cele trei forme în V inversate ale logo-ului reprezintă acoperișurile clădirilor și, de asemenea, semnifică cele trei tipuri de clienți care sunt casnici, comerciali și industriali. Chiar și culoarea și fontul au legături cu industria construcțiilor; portocaliul este foarte asemănător cu tipul de culoare folosit pentru cărămizi, iar inscripția geometrică arată rezistență și stabilitate.
Clientul nostru a fost implicat pe tot parcursul procesului de proiectare, astfel încât să-și poată da contribuția și să ia decizii. Acest lucru este foarte important pentru ca produsul final să fie exact ceea ce își doresc și să nu existe surprize. Clientul a fost foarte mulțumit de noul brand pe care l-am creat pentru ei și ulterior ne-a cerut să le construim site-ul web.